Pasik, élet és egyéb apróságok

Üdvözöllek egy olyan lány világában, akinek az élete, a barátai és a kapcsolatai sem egészen átlagosak, talán ő sem az....

Friss topikok

  • Vicuska: @Varga Endre: Évődni mindig van min, csak az elmúlt évek zsibbadt ködében valahogy úgy éreztem, ho... (2013.10.03. 15:32) A holnap már nem, lesz szomorú...
  • Vicuska: @Zuska: Kedves Zuska! Sokat jelentett a kommented, sok mindenre rávilágított... Ezt a bejegyzést ... (2013.10.03. 15:29) Idővel mindent másként lát az ember...
  • Mikrobi: Gyere haza! Néha én is töltök némi időt Németországban, de azért csak itthon a legjobb. (2010.12.05. 22:25) Egy hideg téli este emlékére
  • Árpádiusz: Tudod mi a külömbség az újrakezdés és az új kezdet között? (2010.06.14. 09:07) Az otthon az valami más...
  • Detlef: Legyél hálás azért, amit eddig kaptál az élettől, és akkor nem lesz benned félelem. Lehet, hogy ma... (2010.04.15. 18:51) A mérleg és a serpenyői

Linkblog

Idővel mindent másként lát az ember...

2009.03.12. 22:21 | Vicuska | 2 komment

Újra egymással szemben, de más a hely, más az idő, talán egy kicsit mi is. Vagy talán nem is kicsit... Én szőke lettem, ő kicsit őszül a halántékánál, én élek, ő van. Vagy talán fordítva. Álltam az állomáson, a felhők mögül most nem sütött rám a hold; a kémények füstöltek a vonat közeledett, a biztonság és a józan ész pedig órákkal korábban elveszett...

Magam sem tudom, hogy hogy történhetett, vagy hogy miért. Egyszer csak küldött egy üzenetet, én válaszoltam, aztán még szőkébb lettem, és azt akartam, hogy lássa, miközben azon gondolkodtam, hogy mi vezet ilyenkor, vagy miért hat még mindig így rám. Bántott. Sokszor, kegyetlenül. Én ettől szerettem. Vagy ennek ellenére. Már nem tudom. A múlt szépít, én felejtek. És nem tudom, hogy miért. Élénken él az emlékezetemben az a kép, amikor összeomlok egy baljóslatú későnyári esten, amikor minden kiderült. Aztán évek teltek el anélkül, hogy láttam volna, hogy hiányzott volna...

Lezártam a múltam, eltemettem vele mindent és mindenkit aki akkor részese volt az életem azon részének, amihez neki is köze volt. Nem hagytam kiskaput, nem is néztem vissza. A szép-okos-gazdag kislány normális életet kezdett élni. Hol túlpörgött, hol megállt, de többé kevésbé saját irányítása alatt tartotta az életét, és kordában az érzelmeit. Elzárkózott a lángoló nagy érzésektől, a megbízhatatlan emberektől. Szép lassan levetkőzte naív idealizmusát és új célokat keresett, új területeken lett sikeres. És talán néha boldog...

Aztán évekkel később visszatért, és nekem megint nem voltak válaszaim, megint nem értettem semmit, megint remegett a kezem, amikor rámnézett. Persze céljai megint nem voltak, amiket pedig mégis megmutatott belőle csak újra csalódást és fájdalmat hozott.

Másfél év után ma ismét láttam. Beszálltam mellé a kocsiba, nem ismert meg, újra annak akart látni, aki valamikor voltam, és nem értette, hogy annak vége. Régi dolgok, régi emberek, álmok, sorsok és jövő furcsa egyvelege repített vissza oda beszélgetésünk hevében, ahol még nem voltak kész válaszaim, hittem az elveim és az igazam felülírhatatlanságában, bíztam a jövő szépségében. Ott ültem öregebben, fáradtaban, cinikusabban, és egy álmos pillanatig olyan volt minden, mint valamikor. Megijedetem, mert én már nem akartam megint tizenhat éves lenni. Azt hittem felnőttem, azt hittem jó irányba haladok, de nem éreztem, hogy ez így lenne. Féltem felállni az asztaltól, féltem visszaszálni abba a piros autóba, ahol egy elcsattanó csók után hetekig nem tértem magamhoz. Most nem történt más, csak ültünk némán. Ő vezetett és a messzeségbe révedt, de végig éreztem figyelő tekintetét, mely már fáradtabban melegítette a lelkemet, de nem vagyok benne biztos, hogy kevesebbet adott... Hangtalanul figyeltük a másikat, hisz ő elkezdett őszülni, én pedig szőke lettem...

A bejegyzés trackback címe:

https://vicuska.blog.hu/api/trackback/id/tr9999026

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zuska 2013.01.14. 15:39:09

Szia Vicuska!
Remélem olvasod, mert ez egy nagyon régi bejegyzés.
Az érzéseink nagyon hasonlóak.
Erről a dal idézetről soha nem jut més eszembe, csak Ő. Mikor szakítottunk én is leirtam az összes ismerősömet, mondhatni szakítottam az egész addigi életemmel. Kerestem egy olyan pasit, aki semmiben sem hasonlított vagy emlékeztetett rá. Soha nem mentem olyan helyre, ahol összefuthattunk volna. Egyszer álmodtam róla, hogy nagyon beteg és nem engedte, hogy segítsek.
Később egy véletlen folytán megtudtam, hogy tényleg az volt.
Évekig nem olvastam azt a napilapot, amit öt éve szintén véletlenül vettem a kezembe - a gyászjelentése volt benne.
Most már semmit nem fogok megtudni róla, a közös ismerőseinket akarattal adtam fel közel harminc éve. A felesége meghalt, a gyermekei pedig nélkülem is nehéz helyzetben vannak, mindkét szülőjüket nagyon fiatalon, szinte gyermekként veszítették el.
Már sem az arcát, sem a hangját nem tudom magam eléidézni, de felejteni sem. Tipikus "el lehet-e felejteni az első szerelmet és, ha igen, akkor miért nem"
Te legalább tudod, hogy Ő is csak egy "hétköznapi " ember, mégha nem is csak egy a sok közül.

Vicuska 2013.10.03. 15:29:05

@Zuska: Kedves Zuska!

Sokat jelentett a kommented, sok mindenre rávilágított... Ezt a bejegyzést több, mint 4 és fél éve írtam, és ennyi idő távlatából is rengeteg minden változott... Fura, hogy pont most jöttem ide vissza újra, és találtam magam szembe az írásoddal. Pár hónappal később elhagytam az országot, mert nem tudtam elszakadni tőle másképp, azóta is külföldön élek, és pár héttel ezelőttig semmit nem tudtam Róla... Aztán véletlenül megláttam egy facebook fotót, amin boldogan mosolyog valaki mellett, aki nem én vagyok. Leírhatatlan érzés volt, még akkor is, ha magamban mindigis ezt kívántam neki. Valami olyan elemi erővel hasított belém a fájdalom, amit eddig nem is ismertem. Azóta persze ismét képes vagyok gondolatban minden jót kívánni neki, de valahogy ez kellett ahhoz, hogy végleg elengedjem, még akkor is, ha sokáig azt hittem, hogy ez már réges régen megtörtént...
Szóval most boldog, igyekszem én is az lenni, és újra felépíteni mindent, amit egyszer önszántamból leromboltam. Persze már nélküle, és ha szerencsém van, valaki olyan mellett, akit ugyanennyire tudok majd szeretni. Hiszem, mert hinnem kell, hogy sikerülhet! Elfelejteni soha nem fogom, de elengedni talán végre sikerült :)
süti beállítások módosítása